Leaving Holland part Tokyo

Tokio; de grootste stad ter wereld. Iedereen die van grote steden houd wil er heen, om wat te proeven van Aziatische luxe. Het is het waard. Geen stad als Tokio.
Vanaf ik mijn voet op Japanse bodem heb gezet, voelde het goed. Tegen mijn vrienden zou ik zeggen “Tokio is vet!!!!”


Op een normale door de weekse dag zie je overal mannen en vrouwen in pak en studenten in schooluniform. Niemand is casual, vrouwen opgemaakt, mannen netjes gestreken. Het is ook vooral heel modern. Alleen maar hoge gebouwen, veel te doen, overal is druk, overal mensen. Je kan er super goed shoppen. Tokio is vet!! 




Tokio heeft qua cultuur eigenlijk niet veel bijzonders. Het is een super grote stad, met te veel mensen en vooral heel veel hoge gebouwen. Het echte Japans gevoel uit romas, of van manga krijg je in Tokio absoluut niet. De vierde foto is vanaf het Imperial Palace genomen. Echt super mooi, een beetje een central park gevoel krijg je erbij. Het is een super groot plein met een omtrek van ongeveer 5 kilometer, met op het plein een paleis waar je niet kan komen omdat de royale familie er echt woont. Er is een stukje plein vrijgezet voor bezoekers, het is vlak en leeg met wat bomen en daarom heen alleen maar hoge gebouwen. Echt mooi om te zien. Om het hele grote plein is een groot voetpad waarop veel hardlopers en af en toe een fietser voorbij gaan.



Bij nacht is Tokio super goed verlicht. Heel mooi om te zien vanaf de Tokio tower. De rainbow bridge scheid Shibaura met het aangelegde eiland Odaiba. Yep, Japan heeft net zoals Nederland met een landtekort te maken. In Nederland leggen we een polder droog (Almere), in Japan leggen ze een baai droog (Odaiba).


Tien jaar geleden heeft Japan een statue of liberty gekregen van de Franse overheid. Ik snap het verhaal hierachter niet zo goed, maar ja er is dus een kleine statue of liberty in Japan. Leuk om te zien. Ik denk niet dat de Japanners er echt trots op zijn want het was een beetje in een bosje verborgen.






Het nachtleven in Tokio is Ge-We-Ld-Ig! Ik ben naar Sunjukustation gebracht, schijnbaar gebeurt daar veel. Super drukke straten, iedereen dressed up, veel make-up, geblondeerd haard, hoge hakken, leuke kleding. Kom ik met mijn vans en no make-up face aangewandeld. Maar ik had nog steeds sjans, van best wel leuke Japanners ;) Maar kan ook dat ze alleen maar aardig tegen mij deden. Eerst beginnen met wat eten in een Okinawaans restaurant (dit is een eiland dat vroeger geen deel van Japan was maar nu wel), daarna naar een club en vooral feesten. Ik wil echt een keer terug met een van mijn feest vrienden zoals Aramis! ;)
Japan rocks!

Bij Ginzu moet je zijn voor dure horloges, tassen, kleren en make-up. Noem maar een merk, er is een winkel aanwezig. Ik ging de Abercrombie & Fitch winkel binnen, er stond echt een afgetrainde super sexy, super knappe Japanse jongen naar iedereen die binnen kwam te kijken. En je mocht een foto met hem nemen. My o my.. Wat een stuk vlees was dat! Maar dan krijg je mij weer met mijn te arrogante kop, gewoon doen alsof ik hem niet heb gezien en vooral doorlopen.. Hahaha. Maar godverdomme, ik denk dat als ik echt had gekeken dat ik zou gaan hyperventileren. Die guy was too much. Ook die meiden zagen er je van het uit. Nou dit is dus mijn advies, vooral de Abercromie & Fitch binnen lopen.



Ik voeg Tokio op mijn lijst van lievelingssteden toe. Nummer 1 is en blijft Amsterdam.. Nummer 2, 3 en 4 moeten het maar zelf uitvechten. Maar ja, ik vind Tokio echt vet. Voor herhaling vatbaar, ik heb echt genoten. Het is sowieso vetter dan Hong Kong, maar jammer dat het zo duur is. Dus dat maakt Hong Kong wel aantrekkelijker om heen te gaan. Ik hoop echt dat ik er a.s.a.p. terug. Liefst binnen een jaar en dan voor minstens 2 weken, met vrienden, zodat ik 2 weken kan feesten ;)

xoxo



No comments:

Post a Comment